ZAKONITE OSNOVE ZA SLANJE NEWSLETTERA
Marketing kao pojam koji podrazumijeva aktivnosti kojima se žele otkriti i u konačnici, zadovoljiti potrebe potrošača (ispitanika) zahtjeva komunikaciju koja često može uključivati obradu osobnih podataka. Najčešće se takva komunikacija ostvaruju slanjem personaliziranih pisama poštom, kontaktiranjem putem telefona, putem elektroničke pošte, SMS-om, MMS-om, skočni prozori tzv. Pop-up ali i drugi načini.
Za svaku obradu osobnih podataka mora postojati relevantna pravna osnova, pa tako i za marketing a ona se može pronaći u privoli ispitanika ili u legitimnom interesu poslovnog subjekta (voditelja obrade).
Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR Izjava 47) smatra da postoji legitiman interes kod obrade provedene za potrebe izravnog marketinga. GDPR ne definira što je izravni/direktni marketing, međutim on obuhvaća sve promidžbene ili marketinške materijale, a ne samo komercijalni marketing.
PRAVO PRIGOVORA
Onda kada se osobni podaci obrađuju za potrebe izravnog marketinga, osoba čiji se podaci obrađuju može u svakom trenutku uložiti prigovor na obradu svojih osobnih podataka, što uključuje i izradu profila u mjeri koja je povezana s takvim izravnim marketingom (Više: čl.21.st.2 GDPR).
Ako se osoba protivi obradi podataka za potrebe izravnog marketinga, osobni podaci ne smiju se dalje obrađivati i potrebno ih je obrisati.
Najkasnije u trenutku prve komunikacije s osobom čiji se podaci obrađuju (ispitanikom) potrebno je skrenuti pozornost na mogućnost da se usprotivi takvoj obradi i to je potrebno učiniti na jasan način i odvojeno od bilo koje druge informacije.
