U današnjem digitalnom dobu, povrede podataka predstavljaju ozbiljan rizik za sve poslovne subjekte, a posebno za male i srednje poduzetnike (MSP). Kako bi se osiguralo pravilno upravljanje tim situacijama, Europski odbor za zaštitu podataka (EDPB) izdao je smjernice koje nude koristan okvir za reakciju na povrede podataka.
Što je povreda podataka?
Povreda podataka se definira kao svaki incident koji dovodi do gubitka ili neovlaštenog pristupa osobnim podacima. To može uključivati cyber napade, fizički gubitak uređaja ili čak ljudske pogreške. Važno je napomenuti da svaki MSP, bez obzira na veličinu, može postati meta takvih incidenata.
Koraci koje treba poduzeti u slučaju povrede podataka
-
Identifikacija i procjena incidenta: Prvi korak je brzo utvrditi prirodu povrede. To uključuje identifikaciju podataka koji su bili pogođeni, kao i potencijalnih izvora prijetnje. Važno je dokumentirati sve detalje o incidentu.
-
Obavještavanje nadležnih tijela: U skladu s odredbama Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR), MSP-ovi su obvezni obavijestiti nadzorno tijelo o povredi podataka unutar 72 sata od saznanja o incidentu, osim ako nije vjerojatno da je došlo do rizika za prava i slobode pojedinaca.
-
Obavještavanje ispitanika: Ako povreda podataka predstavlja visoki rizik za prava i slobode pojedinaca, MSP-ovi moraju obavijestiti i pogođene osobe. Obavijest treba biti jasna i transparentna, te bi trebala sadržavati informacije o prirodi povrede i mjerama koje su poduzete.
-
Dokumentacija: Svi koraci koje ste poduzeli u vezi s povredom podataka trebaju biti pažljivo dokumentirani. To uključuje analizu incidenta, mjere koje su poduzete i komunikaciju s nadležnim tijelima i ispitanicima. Ova dokumentacija bit će korisna u slučaju daljnjih istraga ili revizija.
-
Unaprjeđenje sigurnosnih mjera: Nakon što se situacija stabilizira, važno je izvršiti reviziju sigurnosnih mjera. To može uključivati ažuriranje politika zaštite podataka, obuku zaposlenika o sigurnosnim praksama i poboljšanje tehničkih mjera zaštite.
Zaključak
Povrede podataka su složen i potencijalno štetan problem s kojim se MSP-ovi moraju suočiti. Slijedeći smjernice EDPB-a, poslovni subjekti mogu osigurati brzu i efikasnu reakciju na incident, čime se štite prava ispitanika i smanjuje rizik od daljnjih problema.
Za detaljne informacije o postupcima u slučaju povrede podataka, posjetite smjernice EDPB-a. Ove smjernice pružaju praktične savjete za MSP-ove u suočavanju s izazovima zaštite podataka.